آکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت

ساخت وبلاگ

بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی این روزها رونق خوبی گرفته است. کمتر شرکت و سازمانی است که منشی پاسخگوی تلفن در مجموعه خود نداشته باشد.

اما سوال مهم این است که چگونه می‌توان تماس‌های تلفنی را به شکل موثری به سمت معرفی ، بازاریابی و فروش محصولات سوق داد؟

چگونه می‌توان نیروهایی حرفه‌ای در بخش فروش داشت که هر تلفن و تماس را به فروش تبدیل کنند؟

هیچ چیز خوشایندتر از آن نیست که وقتی مشتریان و کاربران با دفتر کار ما تماس می‌گیرند، منشی حرفه‌ای و یا متخصص فروش بتواند هر تلفن و هر تماسی را به فروش خدمات و محصولات تبدیل کند.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی باید بدان توجه کنید

فروشنده تلفنی

اگر فروش تلفنی انجام می‌دهید یا می‌خواهید وارد این حرفه شوید، به شما توصیه می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید. فروشنده تلفنی و بازاریاب تلفنی باید در مسیر موفقیت خود به نکاتی، توجه نشان دهد.

اول: تصور نکنید شغل شما پرستیژ ندارد

در نگاه سنتی و نگاه بسته‌ی برخی افراد، منشی تلفنی بودن شخص سطح بالایی محسوب نمی‌شود. اما باید به جرات به شما بگوییم که اتفاقا، منشی تلفنی یکی از ارکان اصلی و مهم هر مجموعه ای است. اگر کسی که با مخاطبان و مشتریان ارتباط دارد، از روابط عمومی خوبی برخوردار نباشد، در موفقیت آن شرکت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پس افکار منفی را در مورد شغل خودتان از ذهن بیرون کنید. فردی را می‌شناختم قدرت بیان فوق‌العاده‌ای داشت و می‌توانست در یک روز کاری به سوالات بیش از صدها کاربر و مشتری پاسخ بدهد.

داشتن چنین قابلیت‌ها و استعدادهایی واقعا شگفت انگیز است. مدیران موفق، در بخش روابط عمومی و منشی تلفنی، اتفاقا افراد باهوش و توانمند را استخدام می‌کنند.

دوم: باید برای خود برنامه ارتقا داشته باشید

اگر در شغل بازاریابی و منشی تلفنی مشغول فعالیت هستید، باید برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. سعی کنید برنامه‌ای برای ارتقا توانمندی‌های خود داشته باشید.

استاد احمد محمدی

اثرات کارهای درست مانند دانه‌های برف است، اگر تحمل کنی که ببارند و ببارند، به‌زودی بهمنی خواهند شد که هر مشکلی را از پیش روی خود بر می‌دارد.

استاد احمد محمدی

هر شغلی قابلیت ارتقا و به روز شدن دارد و منشی تلفنی از این قاعده مستثنی نیست. مهارت‌های جدیدی بیاموزید و خودتان را به روز نگه دارید. می‌توانید در دوره های آموزشی بازاریاب تلفنی شرکت کنید. منتظر نمایند تا کارفرما برای شما با دوره برنامه ریزی کنید.

خودتان آستین بالا بزنید و حرکت کنید.

سوم: در بازاریابی تلفنی الگوهای موفق را در حوزه کاری خود جستجو کنید

الگو موفق

باید بتوانید بهترین الگوها و موفق‌ترین منشی‌ها و بازاریاب‌های تلفنی را در حرفه‌ی خود جستجو کرده و الگوهای مناسبی از آنها بردارید.

باید برای کار خود دفترچه‌ی مکتوبی در اختیار داشته باشید و همه‌ی تجربیات خود را در آن یادداشت کنید. مثلا می‌توانید روی عبارت‌ها و جملات خوب تمرکز کنید. به شرکت‌ ها و موسسه‌های رقیب تماس بگیرید و ببینید منشی و بازاریاب تلفنی آن شرکت‌ها چه عملکردی دارد.

با ارزیابی درست رقبا می‌توانید دیالوگ‌های خوبی برای فروش و بازاریابی در اختیار داشته باشید. نقاط قوت و ضعف کار خودتان را مکتوب کنید.

چهارم: نترسید و به پیش بروید

برخی از فروشنده‌ها و بازاریاب‌ها، پس از مدت زمانی که در کار بازاریابی و فروش مشغول هستند، دچار خستگی و دل زدگی از کار خود می‌شوند.

در زبان انگلیسی به چنین وضعیتی bu شدن گفته می‌شود. در هر شغلی ممکن است برن شدن یا سوختن اتفاق بیفتد که در این وضعیت، شخص مورد نظربا اینکه در کار خود موفق هم هست، ولی دیگر تمایلی به ادامه کار ندارد.

در چنین وضعیتی، شخص دیگر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و کار را نیمه رها می‌کند و همه‌ی تلاش‌های به هدر می‌رود. گاهی اوقات عوامل بیرونی باعث بروز چنین وضعیتی می‌شوند. یعنی ترس از قضاوت‌های دیگران، ترس از خوب نبودن، ترس از آینده شغلی و …

برخی موانع و مشکلات نیز درونی هستند. یعنی شخص تصور می‌کند بسیار خسته است و هر چه در توان داشته در مدت زمانی که مشغول فعالیت بوده صرف کرده و دیگر توانی برای کار کردن ندارد. باید مراقب باشید دچار bu شدن نشوید.

در حین مکالمه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مکالمه تلفنی

در حین مکالمه تلفنی به منظور فروش بیشتر باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. این نکات می‌توانند به شکل موثری به افزایش فروش شما کمک کنند.

در بازاریابی تلفنی کوتاه، مختصر و مفید صحبت کنید

در بازاریابی و فروش تلفنی باید مراقب باشید دچار زیاده گویی نشوید. برخی فروشندگان به اشتباه تصور می‌کنند که اگر زیاد صحبت کنند، مشتری راضی تر می‌شود.

حال آنکه باید به اتدازه و متناسب با نیاز کاربر صحبت کرد. بهتر است از بیان جملات طولانی و خسته کننده دوری کنید.

حجم زیادی از اطلاعات را در یک راند صحبت کردن به مشتری نگویید. بگذارید مشتری قدم به قدم و پله به پله با محصولات و خدمات شما آشنا شود.

مختصر و مفید صحبت کنید. زیاده گویی شما باعث می‌شود مشتری اصلا متوجه توضیحات نشود. در حالی که مشتری هنوز در حال شنیدن جمله اول است، شما ده ها جمله‌ی دیگر گفته‌اید.

جملات را به درستی ادا کنید

یکی از رمز و رازهای موفقیت فروشندگان موفق تلفنی آن است که جملات را به درستی و شفاف ادا می‌کنند. اگر نتوانید به درستی جملات و کلمات را ادا کنید، مشتری صحبت شما را به درستی متوجه نمی‌شود.

فروشنده‌ای بود که تسلط خوبی در معرفی محصول داشت ولی همیشه عادت کرده بود که فعل جملات را حذف کند و ناقص صحبت می‌کرد. حتی برخی کلمات را با درستی ادا نمی‌کرد.

همین ضعف گفتاری باعث شده بود که مشتریان نتوانند ارتباط کلامی خوبی با وی برقرار کنند. در فروش تلفنی ادای درست کلمات و تسلط بر فن بیان بسیار اهمیت دارد.

جملات کلیدی و مهم را از قبل مشخص کنید

مشتری و مخاطب شما هر سنی که داشته باشد، باید بتوانید شفاف و روشن با وی صحبت کنید. از به کار بردن جملات طولانی، پیچیده، حاوی کلمات سخت یا جملات ناقص جد خودداری کنید.

اگر در حین صحبت کردن احتمال می‌دهید که ممکن است برخی جملات مهم و کلیدی را فراموش کنید، بهتر است جملات مهم و اصلی را روی برگه‌ای بنویسید و حین صحبت جلوی خودتان بگذارید تا یادتان بماند.

حتی می‌توانید رئوس اصلی صحبت خود را به صورت تیتروار یادداشت کنید که اگر برخی تیترها یادتان رفت، بتوانید با نگاه کردن به کاغذ، تیترهای فراموش شده را نیز مظرح کنید.

عجله نکنید

برخی از افراد ی که به کار بازاریابی و فروش تلفنی مشغول هستند، گاها بسیار تند صحبت می‌‌کنند و این حالت را به مشتری منتقل می‌کنند که عجله دارند.

تعجیل بیش از حد شما تاثیر منفی روی مخاطب و مشتری می‌گذارد و تصور می‌کند با عجله می‌خواهید او را از سر خود باز کنید.

عجله نکنید. شمرده، با حوصله و با دقت برای مشتری وقت بگذارید. برای هر کسی متناسب با نیازی که دارد می‌توانید محصول و خدمات را توضیح بدهید.

احترام و ادب لازمه بازاریاب تلفنی

احترام و ادب

متاسفانه گاهی پیش می‌آید در تماس های تلفنی با مشتری یا مخاطبانی سر و کار پیدا می‌کنیم که جانب ادب را رعایت نمی‌کنند و حتی با لحن بدی با فروشنده و بازاریاب صحبت می‌کنند.

در چنین شرایطی باید یادمان باشد، هر اتفاقی هم افتاد بازاریاب و فروشنده تلفنی باید بتواند رعایت ادب و احترام را نگه دارد.

شما نماینده و رابط ارتباط شرکت و مجموعه با مردم هستید. پس باید بتوانید خودتان را کنترل کرده و از کنار ناملایمات به نرمی عبور کنید.

وقتی کسی فحاشی می‌کند یا رفتار نادرستی دارد، دو حالت وجود دارد یا اینکه به نرمی و بدون توجه به رفتار زشت او از کنارش عبور کرده و با احترام صحبت را خاتمه دهید یا اینکه شما نیز به روش خود فرد، فحاشی کنید.

تجربه نشان می‌دهد روش اول به نفع شما است. چون قرار است در طی روزهای آتی نیز با افراد بسیاری صحبت کنید. می‌توانید به نرمی از کنار افرادی که روش نادرستی دارند، عبور کنید.

کلی گویی و جزئی گویی هر دو اشتباه است

برخی از بازاریاب‌های تلفنی آنقدر وارد جزئیات توضیحی می‌شوند که مشتری را خسته می‌کنند. برخی نیز آنقدر کلی گویی می‌کنند که مشتری اصلا متوجه نمی‌شود، قرار است چه محصول یا خدمتی را دریافت کند.

نه زیاد وارد جزئیات شوید و نه زیاد کلی گویی کنید. بلکه متناسب و به اندازه صحبت کنید. می‌توانید روی کاغذ برای خودتان بارها و بارها بنویسید که می‌خواهید چه مواردی را بگویید و چه مواردی را در دفعات بعدی تماس مطرح کنید.

هرچقدر بیشتر تمرین کنید و آماده‌تر پاسخگوی تلفن باشید، در کار خود موفق‌تر خواهید بود. یادتان باشد که مشتریان و مخاطبان ممکن است کلمه به کلمه‌ی شما را با دقت گوش کنند. در نتیجه برای هر کلمه‌ای که به زبان می‌آورید دلیلی داشته باشید.

لحن بیان شما بسیار اهمیت دارد

لحن بیان

در فروش حضوری، مشتری در چشمان فروشنده نگاه می‌کند. علاوه بر کلام، از زبان بدن نیز استفاده می‌کند. ولی در فروش تلفنی وضعیت اینطور نیست و فروشنده و بازاریاب باید بتواند با قدرت بیان، لحن صدا و درست بیان کردن موضوعات، به موفقیت برسد.

لحن صدای شما بسیار اهمیت دارد. برخی فروشنده‌ها به عمد صداسازی می‌کنند و با صدای واقعی خودشان پای تلفن صحبت نمی‌کنند. این حالت تصنعی به مشتری منتقل می‌شود.

استاد احمد محمدی

افراد موفق، جهش ناگهانی نکرده‌اند، بلکه بهبود کوچک ولی مستمر داشته‌اند. «هر روز یک قدم ، رو به جلو و به سمت هدف بردار»

استاد احمد محمدی

دقت کنید که در فروش خودتان باشید و رفتار تصنعی نداشته باشید. با صدای معمولی، به صورت رسا و بسیار محترمانه صحبت کنید. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که اگر پای تلفن بخندند یا برعکس خیلی جدی باشند، موفق‌تر خواهند شد، در صورتی که این‌طور نیست.

باید بتوانید با لحنی مودبانه، موقر و بدون تغییر تصنعی لحن صدا با مشتری صحبت کنید. هرچقدر بیشتر خودتان باشید، موفق‌تر خواهید بود.

در بین صحبت، جمع بندی کردن را فراموش نکنید

یکی از موضوعاتی که در بازاریابی و فروش تلفنی باید مورد توجه قرار گیرد آن است که حتما صحبت‌ها را جمع بندی کنید. وقتی بحث کمی جلو رفت لازم است جمع بندی کنید.

فقط جمع بندی کردن نباید تصنعی باشد. در انتهای صحبت نیز، بحث را جمع بندی کنید. باید دقت کنید که جمع بندی شما به سمت ارتباط بعدی با مشتری پیش برود.

وقتی صحبت از جمع بندی به میان می‌آید برخی تصور می‌کنند که منظور آن است که زود صحبت را جمع کرده و خاتمه داده شود. ولی اینطور نیست. جمع بندی بدین معنی است که قدم به قدم با مشتری پیش بروید تا او را به نقطه‌ی مورد نظر برسانید.

همیشه انتهای صحبت تلفنی، به شکلی کلام را تمام کنید که اگر لازم شد بتوانید با مشتری ارتباط مجدد بگیرید و مجددا او را تشویق به خرید و تهیه محصولات کنید.

در بازاریابی تلفنی از شنیدن پاسخ منفی نترسید

پاسخ منفی

اگر با بازاریاب های تلفنی و فروشندگان تلفنی صحبت کرده باشید، برای شما از تجربه‌ی شنیدن پاسخ منفی از سوی مشتریان تعریف خواهند کرد.

مگر می‌شود همه‌ی مشتریان به ما پاسخ قطعی مثبت بدهند؟ مگر می‌شود همه و همه خواهان محصولات و خدمات ما باشند؟ اگر اینطور باشد که خوب است ولی همیشه هم اینطور نخواهد بود.

از شنیدن پاسخ منفی نترسید. بازاریاب‌ها و فروشنده‌های بسیاری هستند که پیش از شما و پس از این نیز پاسخ منفی می‌شنوند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. برفرض هم که مشتری محصول و خدمات را نخواهد، این ترسیدن و ناراحت شدن ندارد.

همیشه به خودتان یادآوری کنید که از نه شنیدن نمی‌ترسم و با قدرت به پیش می‌روم. یادتان باشد شما اولین فروشنده‌ای نیستید که پاسخ منفی می‌شنود و آخرین فروشنده و بازاریاب نیز نخواهید بود که پاسخ منفی می‌گیرد.

در بازاریابی تلفنی در پاسخ دادن به سوالات مشتری، درست عمل کنید

برخی اوقات پیش می‌آید که مشتری و مخاطب سوال‌های زیادی از ما می‌پرسد و بازاریاب یا فروشنده تلفنی ممکن است پاسخ همه سوالات را نداند.

در چنین شرایطی اگر به همه سوالات پاسخ نمی‌دانم بدهید، خیلی شرایط بدی پیش می‌آید. یادم می‌آید به شرکتی تماس گرفتم و برای خرید محصول سوالاتی را از قبل یادداشت کرده بودم. فروشنده تلفنی تقریبا از ده سوال من به هشت سوال پاسخ نمی‌دانم، داد.

من در انتهای تماس با خودم گفتم، خب اگر جواب این همه سوال را نمی‌دانی چرا برای پاسخگویی تلفنی، پشت خط نشسته‌ای!

سعی کنید پاسخی برای سوالات احتمالی مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید. وقتی پاسخی برای بدیهی‌ترین سوالات ندارید، مشتری واقعا از دست خواهد رفت.

مثل نوار ضبط شده صحبت نکنید

صحبت کردن

برخی فروشنده‌ها و بازاریاب‌ها مثل نوار ضبط شده صحبت می‌کنند. به محض اینکه تماس برقرار می‌شود، تند تند جملات را پشت سر هم مطرح می‌کنند و حتی به این فکر نمی‌کنند که مشتری توجهی می‌کند، ارتباطی با کلمات و جملات می‌گیرد یا خیر.

خودتان را جای طرف مقابل بگذارید. مثل نوار ضبط شده یک سری جملات را پشت سر هم و تند تند مطرح نکنید. به مشتری و مخاطب خودتان فرصت فکر کردن و شنیدن صحبت‌ها را بدهید.

باید متناسب با نیاز کاربر صحبت کنید. ببینید اصلا مشتری شما چه نیازی دارد و متناسب با نیاز او صحبت کنید. درست است که مشتری را نمی‌بینید ولی مشتری به توجه شما نیاز دارد.

مشتری و مخاطب را درک کنید و برای انجام وظیفه، جملات را پشت سر هم مطرح نکنید. برای طرح هر جمله دلیلی داشته باشید.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)

آکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت...
ما را در سایت آکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بازار آکادمی academybazar بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 22:33

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر موفقیت هر فرد داشتن اعتماد به نفس است. معمولا در سمینار موفقیت سخنران به این موضوع اشاره می‌کند و اعتماد به نفس کودکان به‌عنوان راهی برای حرکت در مسیر موفقیت  صحبت می‌کند.

طی ۵۰ سال گذشته، داشتن عزت نفس و بهره‌مند بودن از اعتماد به نفس بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به‌طوری که والدین و خانواده‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن اعتمادبه‌نفس در کودکان منجر به بهبود عملکرد و زندگی موفق‌تر در آینده خواهد شد.

روانشناسی به‌نام ناتانیل براندن در سال ۱۹۶۹ در کتابی اعلام کرد که بیشتر مشکلات روحی و عاطفی که افراد با آن روبرو هستند را می ‌‌توان به عزت‌نفس پایین ربط داد. براندن بنیان نهضت عزت نفس را با این ادعا بنا کرد که ارتقاء عزت‌نفس نه تنها می‌تواند به عملکرد بهتر منجر شود، بلکه حتی می‌ تواند مشکلات وی را درمان کند. از آن زمان تاکنون هزاران مقاله منتشر شده و مطالعاتی در مورد رابطه بین موفقیت و عزت نفس انجام شده است.

حضور در عرصه‌هایی که در آن مطالب انگیزشی و آموزشی و با محوریت موفقیت عنوان می‌شود در افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر است. مانند شرکت در سمینار موفقیت موسسه آکادمی بازار که در برگزاری چنین سمینارهایی بسیار حرفه‌ای ظاهر می‌شود. البته می‌‌توانید قبل از حضور در سمینار موفقیت، این کتاب‌ها را بخوانید. 

تعریف اعتماد به نفس 

تعاریف بسیاری در هر سمینار موفقیت برای اعتماد به نفس عنوان می‌شود. بعضی ایمان به خود را اعتماد به نفس می‌نامند. برخی دیگر اعتماد به نفس را به عنوان انتظارات یک فرد از عملکرد و ارزیابی خود از توانایی‌ها و عملکردش تعریف می‌کنند. اما تعریف درست و بهتر می‌گوید: «اعتماد به نفس، اعتماد یک فرد به توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و قضاوت‌های خود است یا اعتقادی که می‌تواند با موفقیت روز به روز فرد در ارتباط باشد.»

برای رسیدن به موفقیت قطعا باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید. خودتان و توانایی‌هایتان را بشناسید و به آنها ایمان داشته باشید. بتوانید از آنها دفاع کنید. به موقع صحبت کنید و نگذارید حقی از شما ضایع شود. بتوانید با صدای رسا و بدون لرزش حرفتان را بزنید و طوری از مهارتتان بگویید که مخاطب باورشان کند.

در سمینار موفقیت آکادمی بازار با حضور موسس این مجموعه استاد احمد محمدی، مشاوره بازاریابی و سخنران انگیزشی تکنیک‌های افزایش اعتماد به نفس را بیاموزد.

سمینار موفقیت

راه‌های ساده برای افزایش اعتماد به نفس و رسیدن به موفقیت

۱. از تاثیر حرکات بدن غافل نشوید: روانشناسان بر این باورند که وضعیت بدن شما تاثیر مثبتی بر عملکرد هورمون‌های شما دارد. باید به دنبال حس اعتماد به نفس در بدن‌تان باشید و آن را در خود تمرین کنید. پاهای‌تان را روی زمین حس کنید و لغزش نداشته باشید. عضلاتتان را منقبض نکنید و آرامش‌تان را حفظ کنید.

۲. تمرین هوشیاری: به محیط مسلط شوید. با تمرکز پاها، بازو، قفسه سینه، گردن و سر خود را احساس کنید. به اعضای بدنتان اجازه دهید عملکردشان را به درستی انجام دهند. به درستی نفس بکشید. به دقت گوش کنید و بگذارید گوش‌ها صداهای اطراف را حس کنند. چشمانتان محیط را به دقت بررسی کنند. در کل حضور خود را احساس کنید.

۳. انرژی را در بدنتان حس کنید: کمی استرس می‌تواند برای آگاهی ما مفید باشد و انرژی اضافی لازم برای انجام کار را به ما بدهد. بر هیجانات خود مسلط شوید و احساس‌تان را کنترل کنید.

۴. به طور منظم ورزش کنید: ورزش تأثیر موثری در اعتماد به نفس دارد. ورزش منظم، اندورفین‌ها را آزاد می‌کند که به نوبه خود با گیرنده‌ها در مغز ارتباط برقرار می کند، که باعث ایجاد حالت دلپذیری می‌شود و به نوبه خود، خود را در یک نور مثبت‌تر مشاهده خواهید کرد.

۵. اعتماد به نفس را تصور کنید: چشمان خود را ببندید و بدن خود را کاملاً شل کنید. با احساس آرامش و ارتباط در ذهن بمانید، با خودتان صحبت کنید یا هر فعالیتی را که به مشا اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد انجام دهید. اجازه دهید احساس حضور راحت بدن و ذهن شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

۶. به خود اجازه دهید که در جریان زندگی باشید، خطر کنید، اشتباه کنید: از بیرون، اغلب ما فکر می کنیم «وای، همه از من خوشحال‌تر، زیباتر، خلاق، موفق، فعال و غیره هستند. من به اندازه کافی خوب نیستم که بتوانم مثل آنها باشم.» حتی کسانی که در بعضی از زمینه‌های زندگی استثنایی هستند، احتمالاً در برخی دیگر دچار مشکل می‌شوند. به خودتان اجازه دهید که یادگیرنده باشید، تازه کار باشید. اطمینان داشته باشید که هیچ‌کس کامل نیست. در واقع، شما به احتمال زیاد الهام بخش دیگران در موقعیت‌های مشابه هستید.

سمینار موفقیت

هنگامی که از منطقۀ امن خود خارج می‌شوید و چیز جدیدی را شروع می‌کنید، محدودیت‌های خودتان را گسترش می‌دهید. هنگامی که شما با موفقیت چیزی را که خارج از منطقه اطمینان شماست تکمیل کنید، به خود اعتماد می‌کنید. در سمینار موفقیت آکادمی بازار بر این مهم تاکید بسیار شده است.

۷. اهداف خود را مشخص کنید: پیشرفت در جهت اهداف شخصی درست، داربستی است که دوره اعتماد به نفس سالم بر آن بنا شده است. با‌توجه به توانایی‌هایی که از خودتان سراغ دارید اهدافتان را مشخص کرده و بنویسید. توانایی‌هایتان را افزایش داده و آنها را تقویت کنید و مجددا اهدافتان را بنوسید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

۸. با خودتان خوب صحبت کنید: همیشه دریافت بازخورد خوب از دیگران بسیار لذت بخش است. با این وجود، جستجوی تأیید از دیگران، یک دام است. خودتان را تایید کنید. با دلسوزی، مهربانی و تشویق با خود صحبت کنید. از این گذشته، مهمترین رابطه‌ای که در زندگی دارید، رابطه با خودتان است. آن را به یک رابطۀ خوب تبدیل کنید.

۹. از دیگران کمک بخواهید: اگر شما فردی هستید که به خودتان اعتماد ندارید و از این موضوع رنج می‌برید برای رسیدن به آن از دیگران کمک بخواهید. یکی از ویژگی‌های اصلی اعتماد به نفس در ارزش گذاری دیگران نهفته است. وقتی ما در خانواده، دوستی و جوامع خود نقش مثبتی را بازی می کنیم، به درستی احساس خوبی نسبت به خودمان پیدا می‌کنیم. ما احساس می‌کنیم که در حال انجام یک هدف معنادارتر در زندگی هستیم.

بودن در بین مردم و همکاری با آنها قدرتمندترین نتیجه را ایجاد می ‌ند. هنگامی که به دیگران رسیدیم، می‌بینیم که تلاشهای ما به شکلی شکوفا می شود که هرگز به تنهایی نتوانسته‌ایم به آنها دست یابیم. شرکت در سمینار موفقیت و حضور داشتن در بین افرادی که مانند شما در پی اعتماد به نفس هستند بیشتر کمکتان خواهد کرد.

 

روی خواسته‌ی خودتان متمرکز شوید و به چیزهایی که دوست دارید به‌دست آورید، فکر کنید.
در مسیر شکرگزاری گام بردارید. از هر اتفاقی در زندگی‌تان درس بگیرید. حتی شکست‌، می‌تواند به شما کمک کند محکم‌تر از گذشته گام بردارید.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)

آکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت...
ما را در سایت آکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت دنبال می کنید

برچسب : افزایش اعتماد به نفس, نویسنده : بازار آکادمی academybazar بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 8 دی 1399 ساعت: 21:53